REGULAMIN
PRZEKAZYWANIA DAROWIZN ONLINE
NA RZECZ PODLASKIEGO TOWARZYSTWA OŚWIATOWO-KULTURALNEGO
I ZAPISÓW NA REKOLEKCJE I KURSY W DWORKU
SPIS TREŚCI
A) Regulamin przekazywania darowizn
B) Regulamin zapisów na rekolekcje i kursy w Dworku
C) Klauzula informacyjna
A) Regulamin przekazywania darowizn online dla Podlaskiego Towarzystwa Oświatowo-Kulturalnego za pomocą serwisu płatniczego Przelewy24.pl
- Strona internetowa https://zapisy.dworek.org.pl prowadzona i administrowana jest przez Podlaskie Towarzystwo Oświatowo-Kulturalne z siedzibą w Bożej Woli 15, 05-332 Siennica, wpisane do Rejestru Przedsiębiorców oraz Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000233364, NIP 8221965964, REGON 711565507, zwane dalej “Stowarzyszeniem”.
- Niniejszy regulamin określa warunki przekazywania dobrowolnych darowizn pieniężnych on-line na rzecz Stowarzyszenia realizowanych przez stronę internetową Przelewy24.pl prowadzoną przez PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, KRS: 0000347935, NIP: 7792369887, zwaną dalej “Serwisem”.
- Przekazanie darowizny w ramach Serwisu jest bezpłatne.
- Przekazanie darowizny następuje po dokonaniu płatności zgodnie z regulaminem Serwisu.
- Kontakt ze Stowarzyszeniem ws. Darowizn online możliwy jest telefonicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: przyjaciele@dworek.org.pl. Wskazane dane kontaktowe służą do komunikowania się ze Stowarzyszeniem.
- Darczyńcą może być pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
- Aby darczyńca skutecznie przekazał darowiznę online na rzecz Stowarzyszenia, powinien zapewnić:
a) posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do internetu,
b) korzystanie z przeglądarki internetowej o ustawieniach umożliwiających prawidłowe wyświetlanie strony internetowej oraz akceptującej cookies,
c) posiadanie aktywnego adresu elektronicznego. - Jeżeli ze spełnieniem wymagań technicznych wiążą się opłaty, obciążają one darczyńcę.
- Darowizny można przekazywać 24 godziny na dobę. Stowarzyszenie nie jest odpowiedzialne za przerwy techniczne w funkcjonowaniu Serwisu.
- Serwis umożliwia dokonywanie płatności w formie darowizn na rzecz Stowarzyszenia. Przekierowanie do serwisów płatniczych następuje przez korzystanie z elektronicznego formularza umieszczonego na stronie https://zapisy.dworek.org.pl. Wpłat darowizn on-line można dokonać z użyciem jednego z poniższych sposobów płatności: przelewy online, BLIK (realizowane przez serwisy Przelewy24.pl) oraz przelew tradycyjny na konto Stowarzyszenia.
- W przypadku, w którym darowizna online została już przekazana za pośrednictwem Serwisu na konto Stowarzyszenia, darczyńca wyraża zgodę na to, że po jej przekazaniu utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Reklamacje należy zgłaszać za pomocą poczty elektronicznej na adres zapisy@dworek.org.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby Stowarzyszenia (ul. Boża Wola 15, 05-332 Siennica). Ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji nastąpi w przeciągu 30 dni roboczych od momentu jej przyjęcia (zarówno w przypadku reklamacji drogą mailową jak i pocztą tradycyjną). W treści zgłoszenia należy zawrzeć informacje o dacie przekazania darowizny, jej kwocie oraz przyczynie podjęcia czynności reklamacyjnych.
- Zakazuje się dostarczania poprzez Serwis treści o charakterze bezprawnym.
- Do kontaktu z darczyńcami stosuje się język polski.
- Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w każdej chwili z ważnych przyczyn, obejmujących w szczególności zmianę funkcjonalności strony internetowej https://zapisy.dworek.org.pl.
- Zmiany dotyczące postanowień regulaminu są wiążące dla użytkowników strony internetowej z chwilą ich publikacji na ww. stronie Stowarzyszenia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy prawa.
- Prawem właściwym, które stanowi podstawę dla stosunków Stowarzyszenia z darczyńcą przed zawarciem umowy na odległość oraz prawem właściwym do zawarcia i wykonania umowy, jest prawo polskie.
- Zaistniałe kwestie sporne możliwe są do rozstrzygnięcia pozasądowo, natomiast w przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, spór rozpatruje sąd właściwy miejscowo i rzeczowo dla siedziby Stowarzyszenia.
Boża Wola, 14 lutego 2022 r.
B) Regulamin zapisów na rekolekcje i kursy w Dworku oraz dokonywania zapłaty z tytułu zakwaterowania podczas rekolekcji i kursów
Definicje:
- „Organizator” lub „Stowarzyszenie” – Podlaskie Towarzystwo Oświatowo-Kulturalne z siedzibą w Bożej Woli 15, 05-332 Siennica, wpisane do Rejestru przedsiębiorców oraz Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000233364, NIP 8221965964, REGON 711565507.
- „Rezerwujący” – osoba, która zapisała się na konkretny termin i dokonała wpłaty z tytułu uczestnictwa w rekolekcjach lub kursach.
Zasady:
- Niniejszy regulamin określa warunki rezerwacji i uczestnictwa w rekolekcjach oraz kursach organizowanych w Dworku oraz zasady dokonywania zapłaty za zakwaterowanie podczas rekolekcji i kursów przez Rezerwujących.
- W celu organizacji i przeprowadzenia rekolekcji i kursów, Organizator współpracuje z Stowarzyszeniem Promocji Kultury i Nauki z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy 02-057) przy ul. Filtrowej 27, wpisanym do Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000204322, posiadającym NIP 5261697669, REGON 011704400, zwanego dalej „SPKiN”.
- Organizator odpowiada za zakwaterowanie uczestników kursów i rekolekcji oraz za rozliczanie płatności dokonywanych w związku z uczestnictwem w kursach lub rekolekcjach.
- SPKiN zapewnia odpowiednią logistykę w związku z organizacją kursów i rekolekcji oraz odpowiada za kontakt z uczestnikami, jak również za część merytoryczną rekolekcji i kursów.
- Płatności on-line są realizowane przez serwis Przelewy24.pl prowadzony przez PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, KRS: 0000347935, NIP: 7792369887), nr tel. +48 61 642 93 44, zwaną dalej także „Serwisem”.
- Kontakt ze Stowarzyszeniem ws. zapisów na rekolekcje i kursy możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: zapisy@dworek.org.pl. Wskazane dane kontaktowe służą do komunikowania się ze Stowarzyszeniem.
- Do kontaktu z Rezerwującymi stosuje się język polski.
- Zakwaterowanie podczas kursów i rekolekcji jest odpłatne. Cennik wraz z terminami i tematyką rekolekcji i kursów dostępny jest pod adresem https://zapisy.dworek.org.pl.
- Poza płatnością za zakwaterowanie podczas wybranych przez Rezerwującego rekolekcje i kursów, Rezerwujący nie ponosi dodatkowych opłat za dokonanie przelewu za pośrednictwem Serwisu.
- Umowa rezerwacyjna oraz dotycząca organizacji kursów oraz rekolekcji zostaje zawarta w momencie akceptacji niniejszego regulaminu i trwa do momentu zakończenia rekolekcji lub kursu.
- Rezerwującym musi być pełnoletnia osoba fizyczna.
- Aby Rezerwujący skutecznie dokonał zapisu za pośrednictwem strony internetowej https://zapisy.dworek.org.pl na rekolekcje i kursy, jak również zapłaty za nie, powinien zapewnić:
a) posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do internetu,
b) korzystanie z przeglądarki internetowej o ustawieniach umożliwiających prawidłowe wyświetlanie strony internetowej oraz akceptującej cookies,
c) posiadanie aktywnego adresu elektronicznego. - Jeżeli ze spełnieniem wymagań technicznych wiążą się opłaty, obciążają one Rezerwującego.
- Płatności można dokonywać 24 godziny na dobę.
- Stowarzyszenie nie jest odpowiedzialne za przerwy techniczne w funkcjonowaniu Serwisu.
- Serwis umożliwia dokonywanie płatności na rzecz Stowarzyszenia. Przekierowanie następuje poprzez korzystanie z elektronicznego formularza umieszczonego na stronie https://zapisy.dworek.org.pl. Płatności on-line można dokonać z użyciem jednego z poniższych sposobów płatności: przelewy online, BLIK (realizowane przez serwisy Przelewy24.pl) .
- Reklamacje należy zgłaszać za pomocą poczty elektronicznej na adres zapisy@dworek.org.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby Stowarzyszenia (Boża Wola 15, 05-332 Siennica). Ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji nastąpi w przeciągu 30 dni roboczych od momentu jej przyjęcia (zarówno w przypadku reklamacji drogą mailową jak i pocztą tradycyjną). W treści zgłoszenia należy zawrzeć informacje o dacie rezerwacji, kwocie jaką zapłacono oraz o przyczynie podjęcia czynności reklamacyjnych.
- Rezerwacja uprawnia do udziału w rekolekcjach i kursach w zarezerwowanym terminie.
- Organizator może anulować rezerwację, jeżeli uzna, że charakter rekolekcji lub kursu nie jest w pełni właściwy dla Rezerwującego lub uczestnika kursu /rekolekcji.
- W wyjątkowym przypadku, gdy rekolekcje lub kurs nie będą mogły się odbyć, Organizator poinformuje o tym Rezerwującego przynajmniej na tydzień przed planowanym początkiem rekolekcji lub kursu i zwróci mu wpłaconą kwotę. W sytuacji, gdy z powodu działania siły wyższej rekolekcje lub kursy nie będą mogły odbyć się w uzgodnionym terminie, Organizator poinformuje o tym Rezerwującego przed planowanym początkiem rekolekcji lub kursu i zwróci mu wpłaconą kwotę.
- Rezerwacja jest imienna. Ewentualna zmiana zapisanej osoby musi zostać zaakceptowana przez Organizatora.
- Rezerwujący może poprosić Organizatora o anulowanie rezerwacji do dnia poprzedzającego początek rekolekcji/kursu. W takim przypadku Organizator anuluje rezerwację i przekazuje Rezerwującemu talon o wartości obliczonej zgodnie z zasadami opisanymi w ust. 23 poniżej, do wykorzystania przy kolejnej rezerwacji.
- Zmiana terminu rezerwacji z inicjatywy Rezerwującego jest możliwa do dnia poprzedzającego początek rekolekcji lub kursu na następujących warunkach:
1) Organizator anuluje rezerwację i przekazuje Rezerwującemu talon do wykorzystania przy kolejnej rezerwacji.2) Wartość tego talonu odpowiada wpłaconej wcześniej kwocie pomniejszonej o koszty manipulacyjne poniesione przez Organizatora przy organizacji rekolekcji lub kursu. Wynikają one m.in. z trudności z zapełnieniem zwolnionego miejsca. Wartość talonu maleje wraz z czasem jaki w chwili zmiany terminu pozostaje do planowanego początku rekolekcji lub kursu i wynosi (w % wpłaconej wcześniej kwoty):
a) > 120 dni przed dniem rozpoczęcia: 95%;
b) 119-30 dni przed dniem rozpoczęcia: 90%;
c) 29-8 dni przed dniem rozpoczęcia: 50%;
d) 7-2 dni przed dniem rozpoczęcia: 30%.3) Rezerwujący dokonuje nowej rezerwacji z puli dostępnych terminów, korzystając z przekazanego mu talonu i, o ile zachodzi taka potrzeba, dokonując odpowiedniej dopłaty. - Przy rezerwacji na kursy, gdy istnieje możliwość wpłacenia zaliczki:
1) Rezerwujący zobowiązuje się do wpłacenia pozostałej kwoty, najpóźniej na 14 dni przed początkiem rekolekcji lub kursu;
jeśli Rezerwujący nie wpłaci pozostałej kwoty w terminie, rezerwacja zostanie anulowana, a 75% zaliczki nie ulega zwrotowi:2) Organizator przekaże Rezerwującemu talon na 25% wpłaconej wcześniej kwoty, do wykorzystania przy kolejnych rezerwacjach;3) zmiana terminu jest możliwa na tych samych zasadach, co w przypadku wpłacenia pełnej kwoty w chwili rezerwacji. - Rezerwującemu, z uwagi na fakt, że Stowarzyszenie świadczy usługi zakwaterowania podczas wydarzeń kulturalnych oraz biorąc pod uwagę, iż termin rekolekcji i kursów jest znany Rezerwującym w momencie dokonywania rezerwacji, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy dotyczącej rezerwacji zakwaterowania podczas rekolekcji oraz kursów organizowanych w Dworku. W nadzwyczajnych sytuacjach losowych Organizator może odstąpić od postanowień niniejszego regulaminu, jeżeli uzna to za właściwe.
- Zakazuje się dostarczania poprzez formularz rezerwacyjny treści o charakterze bezprawnym.
- Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w każdej chwili z ważnych przyczyn, obejmujących w szczególności zmianę funkcjonalności strony internetowej https://zapisy.dworek.org.pl. Zmiany dotyczące zawartości postanowień regulaminu są wiążące dla użytkowników strony internetowej z chwilą ich publikacji na ww. stronie Stowarzyszenia.
- Prawem właściwym, które stanowi podstawę dla stosunków Stowarzyszenia z Rezerwującym przed zawarciem umowy na odległość oraz prawem właściwym do zawarcia i wykonania umowy jest prawo polskie.
- Zaistniałe kwestie sporne możliwe są do rozstrzygnięcia pozasądowo, natomiast w przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, spór rozpatruje sąd właściwy miejscowo i rzeczowo dla siedziby Stowarzyszenia.
Boża Wola, 14 lutego 2022 r.